tiistai 7. toukokuuta 2013

miks aina vaan väsyttää?


 Huomenta!!! :)

   Onkohan mun biologinen kello alkanu tykyttää ku nykyään on niin hirveen vaikeeta nukkua yöllä? :D Mä oisin varmaa täysin valmis ottamaan äidinroolia, ei tunnu missään ne yövalvomiset ( tai no, tuntuu joo, seuraavana päivänä)...

  En tiiä mikä mua vaivaa, mut en oo pariin viikkoon nukkunu ainootakaan yötä kunnolla. Joko oon horroksessa ku joku siili ja herään vartin välein tarkistamaan kelloa, tai sit pötköttelen sängyllä ja tuijottelen kattoon silmät auki vaikka väsyttää aivan kaameesti. Hirveen hauskaa puuhaa öisin, ois oikeesti aika kiva nukkua. Nukkumatti ei vaan taida ajatella samoin eikä se vahingossakaan tuu tuu ripottelee sitä unihiekkaa.

   Iltasin ku yritän painaa pään tyynyyn, päähän iskeytyy heti noin miljoona ja sata ajatusta, ihan typeriäkin. Semmosia, mitä ei tosiaankaan jaksa miettiä kahdentoista aikaan. Yritäppä siinä sitten siirtyä höyhensaarille ko päässä vilisee ja olo on jotenki kauheen rauhaton ja levoton. :D
On vähän tylsää ootella sitä unta ja jääkaappikierrokset on tullu aika tutuiksi.

  Yöllä ku alkaa nyppimään se unettomuus, oon yrittäny vakuuttaa ittelleni et kyllä se uni jossaki vaiheessa tulee, viimeistään sillon ku on valvonu kymmenen yötä putkeen. Yritän uskotella ittelleni, et on hirveen hauskaa valvoa yöllä, tosi jännää ja mukavaa, ja että nukkuminen on ihan yliarvostettua sontaa. Oon yrittäny laskee lampaita mut jossai vaiheessa niiden pomppininen alkaa vaan ärsyttämään. Oon suunnitellu miljoona kertaa mun tulevan kartanon sisustuksen ja maailmanympärysmatkan. Oon keksiny nimet mun tuleville kahdellekymmenelle lapselle ja lapsenlapsille, kertaillu tilastotieteen kaavoja huonolla menestyksellä, yrittäny keksiä oikein pitkää iltarukousta ja lukenu isänmeidänjokaolettaivaassa monta kertaa.

   Kummasti alkaa uni maistumaan kun aamu tulee ja pitäis herätä. Oon yrittäny kääntää vuorokausirytmiä ja herätä pikkasen aikasemmin, mut ei onnistu. Ens kerralla piilotan kännykän sängyn alle etten vaan ylety painamaan torkkua. Aamut on semmosta ittensä kanssa tappelua ja turhautumista ja kofeiinin kittausta.

    Väsymys vaikuttaa koko mielialaan. Jos väsyttää, kaikki on kuusesta eikä mikään oo kivaa. Kaikki ärsyttää ja maailma on tyhmä ja elämä on surkeeta. Jos väsyttää, on hirmu vaikeeta keskittyä mihinkään joka vaatii vähänkään pään käyttämistä. Väsyneenä musta tulee kamala natsi ja kiukkunen ämmä, jonka kanssa on varmaan hirveen hauskaa keskustella :D
Se, ettei jaksa tehä mitään, mut silti on välillä vähän niinku pakko tehdä, on peestä sekin. Ois kivaa olla pirtee ku peipponen ja aikaansaava ihminen, joka jaksais pompata ylös heti kuuden aikaan.

  Täytyy varmaan viljellä hieman positiivista ajattelumallia tähän väliin, ettei mee tämä liian marinaksi. Musta on hirveen mukavaa että ei tartte kuluttaa aikaa nukkumiseen ja että yöllä voi ratkoa koko maailman ongelmat. Mä varmaan kohta ratkasen talouskriisit ja keksin jonkun mullistavan syöpähoidon.

 
  

2 kommenttia:

  1. Ookko ite ottanu ton kuvan? Tosi hieno. Tiiän miltä tuntuu, ku väsyttää ja ei saa unta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainii, kaikki kunnia kuvista Mampelle :) Se räpsäs kuvat ku oltiin yks ilta pyörimässä nallikarissa. Jepp, kohtalontoveri, voi kuinka ärsyttävää se on ku ei vaan pysty nukkumaan! :D

      Poista

Piristähhä mua!