torstai 2. toukokuuta 2013

Las Palmas

Heippa!

 Palataanpa vielä niihin reissufiiliksiin. Oon muka ollu nii kiireinen etten oo ehtiny noita reissujuttuja tänne päivittää, ja muutenki ois noin miljoona juttua mistä haluaisin kirjoittaa teille! :)

   Ensinäkin, söin reissussa maailman parasta pizzaa maailman parhaassa ravintolassa. Kalpenee Suomesta saadut roiskeläpät aika lailla tuon pizzan rinnalla. Nam.
Ehkä mun pitäis alkaa isona ravintolakriitikoksi ku tykkään syömisestä ja siitä puhumisesta, haha :D



 
  Käytiin päiväseltään saaren pääkaupungissa Las Palmasissa. Olo oli ku ois päässy New Yorkiin, pilvenpiirtäjiä ( eikö siis korkeita kerrostaloja :D), ihmisvilinää, liikennettä. Ensisilmäyksellä jo sellainen paikka että rakastuin tulisesti! Siis siihen kaupunkiin, en niinkään miehiin. Tai no joo, ehkä ihan vähän, hekoheko.
 
  Meillä oli pieniä ongelmia ku ei tiedetty missä kohin pitäis hyppelehtiä bussista ulos. Aina joku meistä alko pohtia ääneen et missähän meidän pitäis jäädä, ollaanks me jo perillä ja sit toinen kumos epäilykset varmalla äänellä ja ilmoitti, et ootellaan nyt vielä hetki. :D Ihan hyvin me kuitenki selvittiin ja päästiin sinne mihin haluttiinkin. Bussissa meinas vähän alkaa naurattaa kun kateltiin niitä paikallisia ihmisiä: kaikki oli pukeutunu oikein lämpimästi farkkuihin ja pitkähihaisiin, ja me sitiä sitte pääteltiin että Palmasissa voi olla aika kylmä :D Eihän me oltu Inglesissä ajateltukkaan, et muualla voi tosiaan olla viileämpi. Pikkasen paleli niissä shortseissa, ei Palmasissa ollukkaan niin hillitön helle!
 

Las Palmas on sen verran iso paikka, ettei yks päivä riittäny alkuunkaan. Ehittiin vaan käyä shoppailemassa. Ois tarttenu toisen mokoman päivän että ois ehtiny ihailla ne pakolliset nähtävyydet ja kierrellä paikkaa.

  Meille sattu semmonen pilvinen ja vähän vilponen päivä, mutta siitä huolimatta Las Palmas oli kyllä kaunis kaupunki. Mä oikeestaan huokaisin jo helpotuksesta kun välillä näki taivaalla pilviä, oon kyllä melkonen turisti ku aurinko alkaa jo parin päivän päästä kyllästyttämään! :D


 Tuo torni tuossa alhaalla olevassa kuvassa on ihan niinku pilvenpiirtäjä.


  Mertsi ja Maria ei ollu niin innostuneita shoppailusta, mut mun silmät varmaan kiilsi ja säihky tuhannen metrin päähän ku näin ne kaikki kaupat. Mä vaan niin tykkään shoppailla!!! Jotenki mun päässä naksahtaa ja tuun ihan hulluksi ja raahaan sovituskoppeihin semmosiakin ryysyjä jotka tekee kotona seuraa käyttämättömille heräteostoksille. Ihan hyvä, ettei ehitty koluta kun yks kauppakeskus, mun tili ois muuten varmaan miljoona euroa miinuksella. Shoppailuun ois kyllä saanu kulutettua monta monituista päivää. Mä niin samaistun siihen himoshoppaajaan, mikään ei oo niin kivaa ku se, että saa raahata kymmentä ostoskassia olkapäällä! En mä mikään materialisti oo, haha :D

 

 No sen verran fiksu olin, etten ostanu noita aurinkolaseja... Vaikka äärimmäisen tyylikkäät ja omaperäiset ne olikin!

 
Shoppailun jälkeen suunnattiin Las Palmasin rannalle ihastelemaan jättimäisen isoja aaltoja. Niiden kokoa ei ehkä kuvista nää, mutta valtavia ne aallot oli! Istuin vaikka kuinka kauan siellä hiekalla ja tuijottelin aaltojen pauhunaa. Siihen ois voinu jäädä päiväksi, haaveilemaan ja ajattelemaan.









 
   Saatiin sit seuraksi yks paikallinen poika, ja kuljeskeltiin ja poristiin sen kanssa sitten loppupäivä. Kielet meni vähän solmuun, kun se ei osannu kovin hyvää englantia eikä me sitten espanjaa. Mut hauskaa oli ja elekielellä ja käsillä viittomisella saa melkein viestinsä perille :D Tsekattiin Las Palmasin skeittiparkki, mut ei ne siellä osannu tehä frontsideollieita. Tai emmä tiiä, en oo oikein perehtyny tuohon skeittaukseen eikä mulla oikeesti oo hajuakaan mikä se frontsideollie on. :D   
 Mä en kyllä muista sen pojan nimee, mut meillä oli kolmen tunnin lomaromanssi. :D  Se oli kyllä ihana tyyppi!  Käytiin kahvilla ja pelättiin Mertsin kanssa että ilkeet miehet on tunkenu kahviin tyrmäystippoja ja kohta me lojutaan tyrmättyinä jossakin missä ei haluttais lojua. Miks sitä aina pelkää pahinta?  Ihana paikka se Las Palmas, ehottomasti kannattaa kävästä siellä jos tuolla päin sattuu pyörimään!
    Matkustaminen on siinä mielessä tyhmää, että matkakuume sen kun kasvaa jokaisen reissun jälkeen! Oon täysin valmis muuttamaan Las Palmasiin, mut ehkä mun pitää hoitaa velvollisuudet täällä ensiksi :) Mä niin haluaisin takas tuonne, kauas täältä tutusta arjesta. Reissuissa ei ehi koskaan miettiä niitä vaikeita asioita, mitä täällä taas odottaa. Tuolla mulle tuli tunne, että ehkä mun tulevaisuus on sit jossain ulkomailla, mä tartten täysin uuden ympäristön että osaan päästää irti niistä vaikeista asioista. Tuolla elämä oli niin mukavaa, että oli koko ajan iloinen ja niin onnellinen. Kyllä elämä on täällä Suomessakin mukavaa, mutta jotenki pittää lähteä kauas pois, ettei ne vaikeet asiat seuraa perässä ü

3 kommenttia:

  1. Kiva palata lomatunnelmiin näitten kirjotusten kautta!! :)

    VastaaPoista
  2. Ootpa ihanan näkönen tossa aurinkolasi kuvassa ;)

    VastaaPoista

Piristähhä mua!